måndag 7 juli 2008

Ljudböcker

Här om veckan kom jag på en så förskräckligt bra idé att jag nästan hoppade högt av lycka när tanken poppade upp i huvudet på mig. Denna idé kändes så självklar när den väl hade dykt upp i mitt sinne att den tätt följdes av en skamsen hur-kan-du-inte-ha-tänkt-på-det-tidigare-ditt-pucko känsla. Idén var ljudböcker. Varför lyssnar jag inte på ljudböcker på spanska när jag ligger på stranden eller sitter ute på terrassen och äter frukost under mina lediga förmiddagar? Dumt, dumt, dumt. Detta har det nu blivit ändring på och numera har jag nästan fler ljudböcker på datorn än vad jag får plats med på min ipod; bland annat två Harry Potter böcker och alla böcker ur Narnia-serien. Jag vet inte hur många timmars lyssning alla dessa böcker kommer att kräva, men jag tvivlar på att jag har tillräckligt med tid för att ta mig igenom dem alla under mina knappa 4 veckor som jag har kvar på denna lilla ö. Men vad gör det egentligen? Man kan ju lyssna på spanska ljudböcker i Sverige också… det är ju det som gör den här idén så förskräckligt bra!

1 kommentar:

Danne sa...

Ljudböcker är underbart bäst när man jobbar på industri och inte vill/behöver tänka på vad man gör.. sjukt smart att lyssna på spanska böcker i ditt fall alltså, även om du inte kan det under tiden du jobbar :)