måndag 7 juli 2008

Lönetider

I tisdags (den 1 juni) var det dags för utbetalning av min förskräckligt efterlängtade lönecheck. Jag har ju egentligen sedan i början av maj gått och snyltat på mitt sparkonto och trots att sparpengarna är sparade för lite svårare tider som dessa sommarmånader utan studiebidrag, så gör det ändå ont i mitt hjärta varje gång jag måste sno pengar därifrån. Men nu när lönen äntligen kommit så känns livet genast enklare… även om mer än halva lönen försvann samma dag. Vad i hela friden kan man spendera en halv månadslön på bara sådär hux flux undrar ni kanske nu. Då kan jag tala om för er att det inte är så förskräckligt svårt och det känns inte heller så hemskt jobbigt att jag inte kommer att kunna fylla på sparkontot den här månaden. Numera är jag nämligen stolt ägare till en Nikon D60. Ja. Äntligen. En kamera!


Där har ni min älskling. Visst är hon vacker? Nästan det vackraste ni sett, eller hur? Det är i alla fall det näst vackraste jag sett här nere än så länge. Vad det vackraste är… mja, det är en helt annan historia för en annan dag.

Inga kommentarer: